Aanmelden BuurtWhatsApp

Is er bij u ooit ingebroken? Onveilige situatie? Verdachte voertuigen gezien?

Beste buurtbewoner van Ospeldijk,

De inzet van buurtpreventie in de vorm van een whatsappgroep is van start gegaan.  Whatsapp is een berichtendienst via de smart telefoon. Een burgerinitiatief om Ospeldijk samen veiliger te maken.

Het project wordt ondersteund door de politie en de gemeente.

De BuurtWhatsApp is alléén bedoeld om met andere en meer ogen naar onze buurt te kijken, verdachte situaties te melden bij de politie en elkaar te waarschuwen.

Bij verdachte situaties reageren deelnemers volgens het SAAR principe:

1. Signaleren! (Verdachte persoon of situatie eventueel met foto delen vastleggen)
  2. Alarmeren! (Politie waarschuwen via 112 spoed of 0900-8844 géén spoed)
  3. Appen! (Via Whatsapp de buurtbewoners waarschuwen)
  4. Reageren! (Handelingen van verdachte persoon/situatie blijven volgen)

Wij zijn erg enthousiast over deze methode, waarmee wij met elkaar onze buurt veilig kunnen houden. In diverse dorpen en steden in Nederland heeft de BuurtWhatsApp al tot succes geleid. Er zijn criminelen aangehouden door de politie en het aantal woninginbraken is in sommige wijken/kernen gedaald.

Wij hebben een whatsappgroep aangemaakt voor Ospeldijk en nodigen u graag uit om deel te nemen aan deze berichtengroep.

Wij zijn bij de gemeente en politie aangemeld als beheerder van deze groep.

Wanneer u zich wilt aanmelden, kunt u een berichtje sturen naar: leden@dorpsraad-ospeldijk.nl.

Wij voegen u dan toe aan de groep. Hiervan ontvangt u automatisch bericht via het telefoonnummer dat u hebt opgegeven.

Wij kunnen u daarna ook per e-mail informeren wanneer wij aanvullende informatie van de gemeente of politie ontvangen.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op leden@dorpsraad-ospeldijk.nl

Hubert Huijerjans

Voorzitter Dorpsraad Ospeldijk